Kısa süre önceye kadar çocuk işi olarak görüldüğü için üvey evlat muhamelesi gören oyun sektörü artık hiç eskisi gibi değil. Bu büyük değişimin nedenlerine bir göz atın...
Bundan sadece 10 yıl önce bilgisayar oyunlarının en büyük hedef kitlesi gençler ve çocuklardı. Ancak bu kısa sürede dijital sanat o kadar gelişti ki, şu anda satış pastasının büyük bir kısmını yetişkin tüketiciler oluşturuyor.
Geçtiğimizaylarda piyasaya sürülen Modern Warfare 2'nin Avatar'ı bile zorlaması ilginç bir araştırmanın yapılmasına da neden oldu.
Reuters'in haberine göre şu anda oyunları en çok satın alan hedef kitlenin yaş aralığı 13 ve 35 arasında değişiyor. Sony'in üzerinde çalıştığı ve 256 kişilik çoklu oyuncu desteği bulunan yapımı MAG'de araştırmanın çıkış noktalarından biriydi.
Oyun yapımcıları şu anda en çok satış yaptıklarıyaş grubunun 30-35 yaş arası olduğunu açıkladılar. Askeri FPS oyunlarına hayran bu kitle aynı zamanda aşırı şiddetli filmlerin de büyük bir hayranı.
Oyunlardaki bu şiddet artışı ülkelerin de olaya müdahale etmesine neden oluyor.
Geçtiğimiz
Reuters'in haberine göre şu anda oyunları en çok satın alan hedef kitlenin yaş aralığı 13 ve 35 arasında değişiyor. Sony'in üzerinde çalıştığı ve 256 kişilik çoklu oyuncu desteği bulunan yapımı MAG'de araştırmanın çıkış noktalarından biriydi.
Oyun yapımcıları şu anda en çok satış yaptıkları
Oyunlardaki bu şiddet artışı ülkelerin de olaya müdahale etmesine neden oluyor.
2 yorum:
En azından bu oyun hiç değil.. Çocuğumun böyle oyunlar oynamasını nasıl engelleyeceğim bilmiyorum.
Engellemek günümüz şartlarınca biraz zor.
Yorum Gönder