18 Haziran 2009 Perşembe

Facebook kullanıcı adlarını satacak mıydı?


Facebook'un Kullanıcı adı kapma yarışı bittikten sonra bir de bu alınan
isimlerin satılması modası başladı. Daha önce sizlere aktardıgımız bilgiler 50
civarında satılık kullanıcı adı adedinde bir artış oldu ve bu haber
hazırlanırken 200 barajına dayandı. Yani kullanıcı adları için hızlı hareket
edenler şimdi bu çabalarının maddi karşılığını alma çabasındalar. Fakat işin
farklı bir boyutu daha ortaya çıktı. Facebook'un asıl planı bu kullanıcı
isimlerini bedava dağıtmak değil, açık arttırma yolu ile satmaktı. Facebook'un
açıkladığı bu orijinal planla ilgili bir tek sorunu vardı; çok kısa bir zaman
içerisinde milyonlarca açık arttırmayı yönetmesi gerekiyordu ve teknik olarak
bunun altından kalkması pek mümkün görünmüyordu. Facebook'un ikinci alternatifi
ise Vickery açık arttırması olarak bilinen yöntemi uygulamaktı. Bunda ise herkes
istedikleri bir kullanıcı adı için tek bir teklif verecek ve en yüksek teklifi
veren kazanacak, fakat bir düşük teklifi verenin teklif ettiği rakamı
ödeyecekti. Bu plan da sistemin çok karmaşık olması nedeniyle iptal edildi.
Facebook açık arttırmanın testinin de yapıldığını açıkladı....

Hiç yorum yok: